Kolagen – czym jest i jakie ma właściwości?

0
109

Kolagen jest jednym z najważniejszych budulców naszej skóry, który wpływa na jej gęstość, elastyczność czy jędrność. Z wiekiem jego ilość wytwarzana przez nasz organizm się zmniejsza, co powoduje powstawanie zmarszczek. Czy jest jakiś sposób, aby uzupełniać jego braki? Jak wpłynąć na nasz organizm, żeby go pobudzić?

Co to jest kolagen?

Kolagen to naturalny składnik naszego organizmu, który jest w pewnym rodzaju spoiwem odpowiadający za łączenia naszych komórek, kości, chrząstek itp. Szacuje się, że aż 30 % składu białek naszego organizmu to właśnie kolagen. Nie dobory tego składnika w szczególności widoczne są na twarzy oraz szyi. Wówczas możemy wtedy zauważyć oznaki starzenia tj. zmarszczki, bruzdy, zwiotczała i opadła skóra. Jeśli zaś nasz organizm posiada odpowiednią ilość tego składnika wtedy nasza skóra jest gładka, dobrze napięta, stawy funkcjonują bez dolegliwości bólowych, rany sprawnie się goją, złamane kości się zrastają, dlatego też kolagen nazywany jest często białkiem młodości.

Jak uzupełniać kolagen poprzez zdrową dietę

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że poprzez zdrową i zbilansowaną dietę możemy utrzymywać poziom kolagenu na właściwym poziomie. Jeśli ktoś ma duży nie dobór tego składnika zalecane jest żeby jadł produkty zawierające żelatynę spożywczą., ale możemy go znaleźć też w takich produktach jak: kurze łapki, chrząstki rekina, podroby. Kolagen jest bardzo ważny w pożywieniu człowieka, jednak po 30 roku życia nasz organizm zaczyna tracić ten składnik, dlatego też powinniśmy wspomagać swój organizm, zażywając witaminę C oraz witaminę E. Witamina C odpowiada za wzrost produkcji kolagenu, dzięki czemu nasza skóra będzie bardziej jędrna, zaś witamina E spowalnia proces sieciowaniu kolagenu, dzięki czemu będziemy odczuwali, że nasza skóra jest bardziej sprężysta. Ponad to jeśli chcemy stosować dietę kolagenową zalecane jest aby unikać jedzenia potraw grilowanych, smażonych oraz opiekanych. W zamian powinniśmy wybrać produkty gotowane, które są o wiele zdrowsze i tracą mniej swoich wartości odżywczych. Kolagen możemy znaleźć również w pokarmach które zawierają w sobie koenzym Q10,takie jak: rośliny strączkowe, ryby i kiełki pszenicy. Nigdy nie powinniśmy zapomnieć również o odpowiednim nawadnianiu organizmu, gdyż jak wiadomo aż z 70 % jesteśmy zbudowani z wody. Picie odpowiednich ilości płynów przyniesie nam wymierne korzyści, zalecane jest spożywanie od 1.5 l do 2 l wody dziennie.

Podsumowując kolagen jest bardzo ważnym składnikiem w naszym organizmie. Powinniśmy zadbać o bogatą, zbilansowaną dietę by w przyszłości ustrzec się przed problemami jego deficytu.

Polecam: https://www.kolagen.pl/ – Kolagen

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here